maandag 27 augustus 2012

Een spannende week

Maandag 27 Augustus 2012 ,

Een nieuwe week is begonnen. Waarschijnlijk een spannende week.
Deze week word ik gebeld over de operatie-datum en heb ik waarschijnlijk een afspraak met de plastisch chirurg.
Het begint nu steeds dichterbij te komen en het voelt steeds spannender.
Een borstamputatie ... het voelt nog steeds afschuwelijk om het uit te spreken. En het voelt ook nog steeds zo onwerkelijk.
Dan ben je 38, heb je twee prachtige jonge zoons en een heerlijke man en het gevoel dat je leven alleen maar beter kan worden ... en dan opeens dit.

Daarbij speelt natuurlijk mee dat het bijna een jaar geleden is nu , dat mama overleed aan de gevolgen van die vreselijke sluipmoordenaar kanker.

Zij wilde ook zo graag en ook zij heeft zo hard gestreden, maar helaas ze heeft niet gewonnen.
Vorig jaar ging rond deze tijd 1 van haar laatste wensen in vervulling ; een laatste ritje over de heide.
En wat heeft ze er toen van genoten.De foto waarop ze zit te genieten in de auto kijkend naar de prachtige paarse heide , zie ik nog dagelijks voorbij komen.

Maar ik gebruik haar , mijn moeder , wel als voorbeeld. Want niemand kon zo positief blijven als zij.
Wanneer wij in tranen zaten , was zij het die ons weer aan het lachen kon krijgen.
Ondanks alles. Dus voor haar ... ga ik vechten .
Voor haar en voor mijn jongens. Maar ook voor mezelf ! Want ik ben nog lang niet van plan om op te stappen.
Maar toch moet ik toegeven dat ... ik wel een beetje bang ben.
een beetje bang maar ... maar dat mag toch wel ?

Daarom heb ik maar besloten om dit Blog aan te maken.
Misschien helpt het om mijn verhaal te delen.In ieder geval helpt het mijzelf om mijn gedachtes op een rijtje te zetten .
En dat lijkt me voor mezelf ook wel zo prettig.
Dus misschien leest niemand dit , dan nog vind ik het leuk om te doen.

Nu maar eens aan de slag in huis. Want nu er elk moment een datum kan komen , lijkt het me handig dat het huis ook op orde is.
Dus voor nu was dit het , maar er volgt vast meer.
De eerste Blog stap is gezet.

Lieve groetjes Lidewijde

8 opmerkingen:

  1. Lieve zus

    Ik ben trots op je dat je dit kunt. Weet dat je niet alleen bent, er zullen vele mensen zijn die jou e je lieve gezin gaan helpen hierdoor te komen.
    Probeer maar per dag te leven en af en toe te genieten van de kleine dingen, zoals een kopje cappuccino in het zonnetje.
    Als ik iets voor je kan doen, laat het me weten, ik doe het met liefde.

    I Love You

    Dikke kus en een warme knuffel
    Cathelijne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve dochter,
    ik wens je succes met je blog; ik hoop dat dit een manier is om voor jezelf alles op een rijtje te zetten en tegelijkertijd anderen de kans te geven jouw ervaringen, je ups en downs te volgen en vooral, je te ondersteunen. Je weet, ik zal er steeds voor je zijn. Samen gaan we je helpen maar helaas moet jij het feitelijk en uiteindelijk zelf doen. Ik hoop dat je veel steun ervaart van je grote voorbeeld, je geweldige moeder. En als ik het zeggen mag: je lijkt heel veel op haar. Love you, Dokkume kus, je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief nichtje!!!!

    Ook ik wil reageren op je eerste bericht.
    Wat knap van je dat je op deze manier je gevoelens kan uiten. Zo kan ik op afstand met je meeleven, want dat doe ik.
    Ik vind je een topper, zoals jij omgaat met alles wat je tot nu toe hebt meegemaakt. Je doet het op jouw manier en daar heb ik bewondering en respect voor!!!
    Lieverd, heel veel sterkte de komende tijd, je gaat het diepe in, maar je kunt het!!!

    Liefs, dikke knuffel en dikke kus, Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank allemaal voor het lezen.ik weet niet joe t komt dat t niet iedereen lukt om te reageten. ik ben aan t uitzoeken hoe ik dat kan veranderen.als iemand n tip heeft ? maar dank voor t lezen en de lieve reacties.
    liefs lidewijde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh ik snap het nu moet de cijfers ook invullen... pfffff ,
    Lieve lidewijde, weet dat angst niet erg is, benoem het , er zijn mensen om je heen die je willen steunen door dik en dun !
    Blijf je gevoelens uiten maar alleen als jij dit wil en kunt delen, niks hoeft,niks moet!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lidewijde

    Erg knap van je , dat je je gevoelens zo op kunt schrijven.
    wij hopen dat het je in ieder geval helpt om alles op een rijtje te houden , zoals je zelf aan geeft.
    Weet dat wij met je meeleven ,en als we iets voor je kunnen betekenen horen we dat graag.
    probeer elke dag een beetje rust te vinden in de "kleine"mooie dingen om je heen en met elkaar ..

    heel veel liefs en knuffels van ons

    Arnoud en Joanna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve arnoud en Joanna ,
    Ook jullie moeten nu rust proberen te vinden in de kleine en mooie dingen.
    Want ik snap dat jullie nu ook in een hele nare achtbaan zitten.
    Probeer inderdaad de RUST in je hoofd te houden.
    Dat helpt echt.
    Dikke knuffel Lidewijde

    BeantwoordenVerwijderen