dinsdag 8 januari 2013

Herstellen

Het herstel verloopt gelukkig goed. En de drains mogen er na 11 dagen uit.
Helaas lijkt er een dag erna toch een lichte infectie te zitten.
Dus aan de antibiotica en extra controles.
Maar het herstelt zich gelukkig snel en loopt niet uit de hand. Toch mijn grootste angst.
Een infectie of het afstoten van de prothese..

Na 4 weken hebben we een gesprek met de Internist Dr. Ouhlahd Hadj.
Een aardige arts.
Hij verteld dat ik helaas wel de allerzwaarste chemokuren zal moeten krijgen om preventief de terugkeer te verkleinen. een garantie op het totale wegblijven van .. geeft hij niet.

De Kuren die ik ga krijgen heten TAC kuren.
Hij wil er eigenlijk zsm mee beginnen...maar de wond binnen onder de prothese moet nog verder herstellen. Eigenlijk bijten de chemobehnadelingen en het herstel van de wond elkaar.

Ik vraag hem of het mogelijk is om na 20 november (de verjaardag van Giliam) te beginnen.
Maar volgens hem wordt dat erg moeilijk.
Beter zou het dan volgens hem zijn om ongeveer 3 weken daarvoor te beginnen , zodat ik in mijn " goeie" dagen zit tijdens de verjaardag van Giliam.
Dat is wel even slikken.

We krijgen nu een vervolg afspraak bij een speciale oncologische verpleegkundige die ons alles over de chemo en de mogelijke bijwerkingen gaat vertellen. Deze afspraak zal zsm volgen en zal een uur duren.

De tweede fase zit er dus aan te komen.
Iets wat eigenlijk voor mijn gevoel nog moeilijker is dan de operatie.
Daar kon ik naar mijn gevoel nog deels " rationeel" over beslissen.
Iets weghalen ..en dan vervangen en zorgen dat dat goed hersteld.

Maar nu met de chemo`s is het zoiets anders.
Alle uitslagen zeggen dat ik " schoon" ben.Maar toch er zou ergens maar een kleine cel kunnen zitten met de kanker die mij dan weer kan aanvallen. En op die kleine cel moet gekaagd worden met vreselijk gif.
Gif waar je haar van uit gaat vallen. Je nagels los gaan zitten. Je beenmerg van aangetast wordt en a;;e zich snel delende cellen in je lichaam.
Je wordt ziek door de chemokuren in de hoop dat je daarna voorgoed beter bent.
Iets wat zeer moeilijk en lastig te bevatten is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten