zaterdag 26 januari 2013

Wijze vragen van Giliam ,



Wijze vragen 

We zitten samen op je bedgezellig knuffelend met z'n twee.En dan komen de wijze vragen...zoveel wijze vragen.


 Want ook al ben je maar 5 jaar klein,je hebt zoveel vragen,je wilt zo graag weten waarom de dingen zijn zoals ze zijn.Mama , waarom moet je weer naar het ziekenhuis?
Waarom maakt de dokter je nog zieker als je al ziek bent?Waarom ben je zoveel thuis ?Kun je niet meer werken of fietsen met mij?
Waarom heb je nu blote haren?Komen er wel weer haartjes terug bij?




Waarom moet je soms zo huilen als ik iets vraag?Waarom doe je soms opeens zomaar boos?Mama,voel je je nu wel goed vandaag?Mama , weet je zeker dat je niet dood gaat?heeft de dokter dat dan gezegd?



 Hoe weet hij dan dat het knobbelmonster straks weggaat?Mama,waarom doet lopen je nu zoveel pijn?Ach mijn mannetje zo lief en ook zo klein,wat wil je toch graag weten ,waarom dingen zijn zoals ze zijn.




Mijn lieve kleine mannetje met nog maar 5 jaren,wat zou ik je dolgraag antwoorden geven.Wat zou ik graag al jouw vragen beantwoorden en verklaren.maar mijn lieve kind het doet me zoveel verdriet...
Op sommige van jouw  wijze vragen heb ook ik het antwoord niet.



Het enige dat ik echt heel erg zeker weet,en het is het belangrijkste dat je dat nooit vergeetMama houdt van jou voor altijd! En voor de antwoorden op al jouw vragen...hebben we samen nog heel veel tijd. 

Dikke knuffel van jouw mama.xxx


 

8 opmerkingen:

  1. lieve Lidewijde, wat een prachtfoto, van een intens verdrietige mama! helaas kan jij Gilliam niet de antwoorden geven op zijn vragen....maar met de liefde die jij hem geeft zal hij ook genoegen nemen. XX Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach wijfie wat verdrietig en wat doe je het goed , kinderen verlangen niet altijd antwoord op vragen, je moet er zijn das belangrijk en dat ben je, nog even doorzetten en dat weer hurry up dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor iedereen schieten woorden soms te kort maar als moeder voor je 5 jarige zoon helemaal... ze zijn al zo groot maar toch nog zo klein!

    Knuffel maar lekker door samen met je knuffel en aanwezigheid geef je al antwoord op al zijn vragen. Xx Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. diep respect voor dit bijzondere gedicht. xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Lidewijde,
    Diepe buiging voor jou!! Wat schrijf je mooi en wat ben je dapper en sterk! Jouw jongens kunnen zich geen betere mama wensen. Heel veel sterkte!
    Linda (Mahabali)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vragen van Giliam en zo moeilijk wanneer je soms het antwoord zelf niet weet... Maar aan de andere kant heel mooi dat hij ze durft te vragen. Wat gaat er veel om in de koppies van de kinderen. Op deze leeftijd zouden zij en jullie zich hier helemaal niet mee bezig moeten houden. Zo oneerlijk. Helaas heeft niemand hier grip op... Weet dat je een supermama bent van twee prachtige kanjers! Jullie doen het geweldig, allebei en alle vier!
    Knuffel Susan en natuurlijk van ons allemaal xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meisje, meisje, wat zeg je het weer mooi!
    Ik ben stil en in gedachten bij jou en jullie.
    Liefs, Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen